Діяльність Комітету

Надрукувати Збільшити зону перегляду

Співпраця з міжнародними експертами

18 жовтня 2017, 13:42

Інформація щодо проведення 18 жовтня 2017 року зустрічі з міжнародними експертами

18 жовтня 2017 року в Комітеті з питань науки і освіти було проведено Першим заступником Голови Комітету Олександром Співаковським та Головою підкомітету з питань позашкільної, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої освіти та освіти дорослих Іриною Констанкевич зустріч з міжнародними експертами, які здійснюють проведення оцінки та формулювання напрямків майбутньої програми підтримки Європейським Союзом реформ у секторі професійно-технічної освіти України.

На зустрічі були присутні: керівник групи експертів - Арам Авагян  експерт з питань реформ сектору професійно-технічної освіти, фінансовий експерт групи Катерина Фурманець, спеціаліст з професійно-технічної освіти та з питань розвитку навичок Сніжана Леу, керівник сектору освіти, науки, інформаційного суспільства Представництва ЄС в Україні  Віра Рибак.

До зустрічі також долучився Голова Херсонської обласної державної адміністрації Андрій Гордєєв, який поінформував учасників зустрічі про набутий Херсонською областю досвід щодо реформування сектору професійно-технічної освіти та налагодження на місцевому рівні державно-приватного партнерства за цим напрямком.

Учасниками обговорювались питання, які стосуються  напрямків майбутньої програми підтримки Європейським Союзом реформ у секторі професійно-технічної освіти України, а саме: перспективи розвитку професійної освіти внаслідок імплементації нещодавно прийнятого Верховною Радою України Закону України “Про освіту”, перспективи прийняття проекту Закону України “Про професійну освіту” та напрямки реформування, які дозволять професійній освіті України стати конкурентоспроможною.

За результатами обговорення вищезазначених питань, дійшли спільної думки про те, що в Україні, на жаль, сьогодні відсутнє стратегічне розуміння комплексної системи реформування та організації професійно-технічної освіти. Тобто, є бачення окремих проблем, гарні ідеї, але немає повного усвідомлення, які цілі мають бути досягнуті в кінці. Тому існує нагальна потреба розробки на державному рівні стратегії розвитку професійно-технічної освіти.

Олександр Співаковський зазначив, що спеціальним законом, який дозволив би остаточно врегулювати положення базового Закону України “Про освіту” в частині, що стосується складників і рівнів професійно-технічної освіти має стати Закон України “Про професійну освіту”.

Станом на сьогоднішній день, до Верховної Ради України внесено два законопроекти: “Про професійну освіту в Україні” (реєстр. №5160 від 22.09.2016), поданий народними депутатами України Добродомовим Д.Є., Матківським Б.М., Мусієм О.С., Антонищаком А.Ф., і альтернативний до нього законопроект “Про професійну освіту” (реєстр. № 5160-1 від 10.10.2016), внесений Кабінетом Міністрів України.

Під час зустрічі були обговорені різні шляхи досягнення стратегічної мети – прийняття нової законодавчої бази для функціонування професійної (професійно-технічної) освіти.

 

Також, під час зустрічі було зазначено, що в рамках різних європейських програм та проектів Європейський Союз вже досить тривалий час співпрацює з системою професійно-технічної освіти України. Експерти завірили, що будуть раді допомогти українській професійно-технічній освіті у вдосконаленні її якості та привабливості, а також у здобутті нового досвіду.

Підводячи підсумок, Олександр Співаковський відзначив, що раціональним кроком при прийнятті змін до  бюджетного законодавства було б запровадження фінансування професійно-технічних навчальних закладів з різних бюджетів одночасно, що суттєво збільшить можливості їх розвитку.

У ході зустрічі також було запропоновано шляхи подальшої співпраці в рамках програми підтримки реформ, зокрема за напрямками залучення допомоги європейських експертів до розробки стандартів професійно-технічної освіти, розробки інформаційного середовища професійної освіти, розробки електронних підручників, посібників та інших навчальних матеріалів у цій сфері, тощо.