20 жовтня в Комітеті Верховної Ради України з питань науки і освіти відбулася зустріч з Міністром просвітництва, культури та досліджень Республіки Молдова Монікою Бабук, Надзвичайним і Повноважним Послом Республіки Молдова в Україні Русланом Болбочаном, Державним секретарем Міністерства просвітництва, культури та досліджень Республіки Молдова Андрієм Кістолом та Першим Секретарем Посольства Діаною Гаджа.

Враховуючи те, що у наших країн багато спільного, у тому числі кордон, історія та інші об’єднуючі фактори, розмова почалась з висловлення взаєморозуміння відносно існуючих проблем як в Україні, так і в Республіці Молдова та необхідності розпочати нову сторінку співпраці і теплих взаємовідносин між обома державами.

Зі своєї сторони, Моніка Бабук відмітила, що Молдавська сторона з розумінням ставиться до необхідності проведення реформи системи освіти в Україні. Аналогічну реформу було розпочато і в Республіці Молдова шляхом запровадження Кодексу про освіту у 2014 році.

Разом із тим, пані Міністр підкреслила необхідність забезпечення прав національних меншин на освіту на рідній мові.

Моніка Бабук також поінформувала про домовленість з Міністерством освіти і науки України про створення двосторонньої україно-молдавської робочої групи для комфортної імплементації Закону.

Перший заступник Голови Комітету Олександр Співаковський поінформував, що Закон України «Про освіту» написаний таким чином, що він, насамперед, відкриває нові горизонти. Якщо дуже коротко його охарактеризувати то це - “Закон нових можливостей” (саме таку неофіційну назву йому дала робоча група, яка працювала більш ніж півроку над підготовкою законопроекту до другого читання). У першу чергу, це збільшення можливостей для всіх – для учнів, батьків, учителів, директорів шкіл, самих шкіл та інших закладів освіти.

Олександр Співаковський запевнив, що розширення викладання державною мовою жодним чином не знизить рівень володіння та використання мов національних меншин, а навпаки, забезпечить рівні можливості для всіх громадян України для складання зовнішнього незалежного оцінювання, отримання вищої освіти, доступу до держслужби та подальшого професійного розвитку.

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку