П'яте засідання міжвузівського науково-методологічного семінару з освітнього права та освітньої політики.12.02.2014 р.

18 лютого 2014, 15:12

ВІДБУЛОСЯ ЧЕРГОВЕ ЗАСІДАННЯ МІЖВУЗІВСЬКОГО НАУКОВО-МЕТОДОЛОГІЧНОГО СЕМІНАРУ З ОСВІТНЬОГО ПРАВА ТА ОСВІТНЬОЇ ПОЛІТИКИ

 

Засідання семінару, проведеного 11 лютого 2014 року, було присвячено аналізу стосунків освіти і ринку праці за результатами навчальної поїздки групи фахівців до Нідерландів з 16 до 26 січня 2014 року. З доповідями виступили Т. Фініков, президент Міжнародного фонду досліджень освітньої політики, та В. Ковтунець, координатор Альянсу програми USETI (співавторами цієї доповіді були також І. Жиляєв, А. Гожик та Т. Фініков). Вступне слово за допомогою SKYPE зробив експерт компанії ECORYS (Нідерланди) Reinout van Brakel. Reinout відповів на запитання слухачів.

У засіданні взяли участь, зокрема, народний депутат України, голова Комітету з питань науки та освіти Лілія Гриневич, віце-президент Національної академії педагогічних наук України В. Луговий, академік Національної академії педагогічних наук України академік-секретар відділення загальної середньої освіти О. Ляшенко, представники федерацій роботодавців.

Учасники обговорили досвід країн Євросоюзу, в першу чергу Нідерландів, у формуванні ефективної взаємодії освіти і ринку праці та пропозиції щодо реформування системи відносин між освітою і роботодавцями в Україні.

Окремо обговорювались проблеми професійної освіти на базі середньої та вищої професійної освіти.

За результатами обговорення доповідей учасники в основному погодилися з такими висновками:

-                        в Україні практично відсутні механізми продуктивної співпраці системи освіти з роботодавцями;

-                        співпраця між роботодавцями та системою освіти можлива лише за умови надання належних автономних прав навчальним закладам та забезпечення справедливої конкуренції; зокрема, потребує реформування система бюджетного фінансування вищої освіти;

-                        освітньо-кваліфікаційний рівень «молодшого спеціаліста» в Україні більшою мірою відповідає рівню професійної освіти на базі середньої; однак волюнтаристське вирішення проблеми недопустиме, оскільки в окремих галузях знань рівень молодшого спеціаліста має елементи вищої освіти і може прирівнюватися до початкового ступеня вищої освіти (пропонувалось запровадити рівень чи ступінь «молодший бакалавр»).

Звучали пропозиції збереження ОКР спеціаліста з перейменуванням його в професійного бакалавра.

Учасники погодились із тим, що рекомендації семінару будуть успішно використані при підготовці нової редакції закону України «Про освіту».