Комітет Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій (далі - Комітет) інформує, що відповідно до Постанови Верховної Ради України № 2676-VIII від 05.02.2019 "Про іменні стипендії Верховної Ради України для молодих учених –докторів наук" розпочався етап формування, висунення та подання робіт на конкурс на іменні стипендії Верховної Ради України для молодих учених –докторів наук (далі Стипендії) за 2022 рік.
Комітет приймає роботи на конкурс на Стипендії за 2022 рік оформлені та подані відповідно до Інструкції з оформлення і подання документів на здобуття іменних стипендій Верховної Ради України для молодих учених-докторів наук, порядку їх розгляду та звітування стипендіатів (далі Інструкція), яка розроблена відповідно до пункту 1 Положення про іменні стипендії Верховної Ради України для молодих учених - докторів наук та затверджена Рішенням Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій від 03.12.2019 зі змінами від 21.01.2021.
1. Загальні положення
1.1. На здобуття Стипендії можуть висуватися молоді вчені – громадяни України, які мають науковий ступінь доктора наук, збагатили науку визначними здобутками, проводять важливі фундаментальні та/або прикладні наукові дослідження, мають намір і змогу виконувати в Україні актуальну наукову (науково-технічну) роботу та вік яких на весь час отримання Стипендії не перевищує 40 років включно. Стипендіальна робота повинна мати високий ступінь готовності й оцінюватися як потенційно видатне досягнення в галузях природничих, технічних і гуманітарних наук, яке може бути завершене протягом року отримання стипендії і вирішуватиме конкретні завдання, що відповідають інтересам і очікуванням громадян, територіальних громад, українського суспільства, Верховної Ради України, а також сприяють подальшому вдосконаленню законодавства України, розвитку науки й суспільному прогресу.
1.2. Щороку на конкурсних засадах призначаються до 30 іменних стипендій Верховної Ради України для молодих учених – докторів наук із щомісячною виплатою кожної у розмірі п’яти прожиткових мінімумів для працездатних осіб, встановлених на 1 січня року отримання стипендії. Стипендії можуть призначатися повторно, але на виконання інших наукових (науково-технічних) робіт.
2. Порядок оформлення і подання документів
2.1. Висунення претендентів на здобуття Стипендії здійснюють за місцем їхньої роботи (основної або за сумісництвом) вчені (наукові, науково-технічні, технічні) ради (далі – вчена рада) наукових установ, організацій, закладів вищої освіти, підприємств різних форм власності та підпорядкування (далі – наукова установа), які сформовані та діють у відповідності із Законом України «Про наукову і науково-технічну діяльність», за наявності письмових рекомендацій не менше двох докторів наук, особисто обізнаних з науковими досягненнями і здібностями кандидата на Стипендію.
Вчена рада не може протягом одного року висувати кандидатуру молодого вченого – доктора наук на отримання Стипендії та його роботу (або роботу колективу науковців за участю цього вченого) на присудження Премії Верховної Ради України молодим ученим. У разі порушення цієї вимоги обидва подання не розглядатимуться.
Вчена рада визначає відповідність документів претендента вимогам Положення про іменні стипендії Верховної Ради України для молодих учених – докторів наук та цієї Інструкції і приймає рішення про висунення претендента на здобуття Стипендії таємним голосуванням. Претендент на Стипендію участі у голосуванні не бере.
2.2. Наукова установа на підставі рішення вченої ради готує клопотання про висунення претендента на отримання Стипендії та щороку до 30 квітня включно подає у двох примірниках його та завірене відділом кадрів рішення про затвердження персонального складу вченої ради разом з поданням претендента та однією електронною копією документів на флеш носії із супровідним листом виключно до одного органу: або до Міністерства освіти і науки України, або за підпорядкуванням до Національної академії наук України, національних галузевих академій наук України, відповідних центральних органів виконавчої влади.
Третій примірник подання на здобуття Стипендії зберігається у вченій раді.
Міністерство освіти і науки України може приймати документи претендентів на присудження Стипендії від усіх наукових установ або організацій, закладів вищої освіти, підприємств України не залежно від форми власності та підпорядкування, у яких сформовані та діють наукові підрозділи і вчені (наукові, науково-технічні, технічні) ради у відповідності із Законом України «Про наукову і науково-технічну діяльність».
2.3. Міністерство освіти і науки України, Національна академія наук України, національні галузеві академії наук України, відповідні центральні органи виконавчої влади за результатами розгляду матеріалів претендентів на отримання Стипендії до 1 червня включно подають до Комітету, один примірник матеріалів претендентів на отримання Стипендії (з електронною копією документів на флеш носії) відповідно до пункту 2.2. цієї Інструкції зі своїм рішенням про рекомендацію претендента на отримання Стипендії (докладається у папку подання) та супровідним листом.
Матеріали направляються на адресу Комітету: вул. М. Грушевського, 5, м. Київ-8, 01008.
Подання, оформлені або подані з порушенням вимог даної Інструкції, до розгляду не приймаються.
Другий примірник подання на здобуття Стипендії зберігається у Міністерстві освіти і науки України або Національній академії наук України, національних галузевих академіях наук України, відповідних центральних органах виконавчої влади для організації розгляду звіту за виконану роботу.
Непідтримані подання із зазначенням обґрунтованої причини відмови у підтримці повертаються до наукової установи або організації, закладу вищої світи, підприємства, які висували претендента.
2.4. Претендент на здобуття Стипендії подає до вченої ради пакет документів у трьох примірниках, кожний примірник якого скріплюється в окремій папці з швидкозшивачем з перфорацією.
До пакету документів додаються ідентичні паперовим матеріали в електронному вигляді на одному флеш носії окремими файлами усіх документів, що зазначені в цьому підпункті, у форматі Word зі сканованими підписами авторів, крім документів, зазначених у пп. 2.4.4., 2.4.7. та 2.4.9., які подаються у форматі Word або PDF.
Усі документи оформляються українською мовою, окрім короткого резюме, яке подається також англійською, списку публікацій і самих публікацій, які подаються мовою (мовами) оригіналу, та інших документів відповідно до переліку, які подаються разом з перекладом їх на українську мову.
У документах допускається скорочення лише при повторенні раніше розшифрованих фраз.
Документи, які готує претендент, оформляються на папері формату А4 шрифтом Times New Roman, розмір – 14, міжрядковий інтервал – 1, поля: верхнє, нижнє – 2 см, праве – 1,5 см, ліве – 3 см, друк з одного боку аркуша.
На першій сторінці пакету документів вказується загальна інформація про документи (Додаток 1).
Друга сторінка – це зміст із зазначенням номерів сторінок документів. Номери сторінок проставляються по порядку документів внизу справа.
Документи подання розміщуються у наступному порядку.
2.4.1. Анотація подання відповідно до Додатку 2, у якій зазначаються: автор та назва наукової (науково-технічної) роботи, яка буде виконуватись, назва наукової установи; обґрунтування новизни дослідження; обґрунтування актуальності та важливості роботи з урахуванням підпункту 1.1. цієї Інструкції; визначення мети та основних завдань роботи, ступеня її готовності і можливості виконання молодим ученим – доктором наук на базі наукової установи; очікувані наукові або науково-технічні результати виконання роботи та можливість їх використання і запланована сфера застосування; основні наукові здобутки претендента, їх науковий рівень, значимість і визнання в Україні та/або за її межами результатів проведених ним досліджень і впроваджень, загальна кількість та тип публікацій претендента, з них виданих за кордоном, дані про цитування усіх праць та h-індекс претендента згідно з базами даних Web of Science, Scopus, Google Scholar та інших; кількість та тип публікацій за тематикою наукової (науково-технічної) роботи.
Анотація подання може бути обсягом до 10 сторінок включно і підписується претендентом та завіряється відділом кадрів (вченим секретарем).
2.4.2. Коротке резюме подання до 1-ї сторінки, в якому вказується прізвище, ім’я, по батькові претендента, дата народження, посада з повною назвою місця роботи, назва наукової (науково-технічної) роботи, її актуальність та мета, коротка характеристика роботи, очікувані результати, кількість та тип публікацій за тематикою наукової (науково-технічної) роботи, h-індекс претендента згідно з базами даних Web of Science, Scopus, Google Scholar та інших, підписується претендентом. Коротке резюме подається українською та англійською мовами на двох окремих аркушах.
2.4.3. Список усіх наукових публікацій кандидата в стипендіати, підписаний автором і завірений відділом кадрів (вченим секретарем). Послідовність розміщення публікацій: монографії/підручники, статті, матеріали конференцій/тези, патенти, авторські свідоцтва, інші публікації. До списку наукових публікацій додаються оригінали або копії найважливіших (не більше 3-х) праць за темою наукової (науково-технічної) роботи (для монографії або книги – анотація українською мовою обсягом до 2-х сторінок тексту, для статей на іноземних мовах – анотація українською мовою обсягом до 1-ї сторінки тексту).
2.4.4. Копії диплома доктора наук, авторських свідоцтв, патентів та актів впровадження, завірені відділом кадрів (вченим секретарем). Документи іноземними мовами подаються разом з перекладом їх українською мовою та завіряються підписом претендента.
2.4.5. Дані про цитування праць молодого вченого – доктора наук за темою наукової (науково-технічної) роботи, підписані ним (Додаток 3).
2.4.6. Відомості про кандидата в стипендіати, завірені відділом кадрів (вченим секретарем) (Додаток 4).
2.4.7. Особовий листок з обліку кадрів кандидата в стипендіати, завірений відділом кадрів.
2.4.8. Згода на передачу, збір та обробку персональних даних (Додаток 5).
2.4.9. Рекомендації не менше двох докторів наук, особисто обізнаних з науковими досягненнями і здібностями кандидата на стипендію, у довільній формі обсягом до 3-х сторінок.
2.5. Вчена рада після розгляду та позитивного голосування надає керівнику наукової установи пакет документів подання претендента відповідно до п. 2.4 цієї Інструкції разом із витягом з протоколу засідання вченої ради (докладається наперед подання) про висунення кандидата на здобуття Стипендії з відображенням результатів таємного голосування, підписаним головуючим на засіданні та секретарем і завіреним відділом кадрів (вченим секретарем).
2.6. Наукова установа, яка висунула кандидата на здобуття Стипендії, надсилає до Міністерства освіти і науки України або за підпорядкуванням до відповідних центральних органів виконавчої влади, Президії Національної академії наук України, президій національних галузевих академій наук України у двох примірниках пакет документів, зазначених у п. 2.5 цієї Інструкції, разом із клопотанням наукової установи про висунення претендента на отримання Стипендії обсягом до 3-х сторінок на офіційному бланку та завіреним відділом кадрів (вченим секретарем) рішенням про затвердження персонального складу вченої ради (докладаються наперед подання та витягу з протоколу засідання вченої ради).
2.7. У разі присудження Стипендії стипендіат протягом місяця особисто надає або надсилає поштою до Комітету завірені ним реквізити особистого банківського рахунку та копію реєстраційного номера облікової картки платника податків (у разі його відсутності через релігійні переконання надається копія паспорта громадянина України: 1, 2 сторінки та сторінка з відміткою про наявність права здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта) для нарахування та перерахування стипендіату Стипендії. Якщо стипендіат не надасть ці документи, то виплата Стипендії Апаратом Верховної Ради України не здійснюватиметься до їх отримання.
Звертаємо увагу на те, що всі документи мають бути належно оформлені, підписані та завірені!!! Інструкцією встановлені форми подання, які міняти не можна!
Додатки до Інструкції
Додаток 1
На здобуття іменної стипендії Верховної Ради України
для молодих учених-докторів наук
Повна назва наукової установи або організації, закладу вищої освіти, підприємства відповідно до Статуту, де працює кандидат у стипендіати із зазначенням підпорядкованості
Прізвище, ім'я, по батькові кандидата в стипендіати, дата народження, посада
Рік подання
Додаток 2
Анотація подання
кандидата на здобуття іменної стипендії Верховної Ради України
для молодих учених - докторів наук
ПІБ
1. Назва наукової (науково-технічної) роботи (далі – робота).
2. Повна назва наукової установи або організації, закладу вищої освіти, підприємства відповідно до Статуту, де кандидат у стипендіати планує виконувати роботу.
3. Обґрунтування новизни роботи.
4. Обґрунтування актуальності та важливості роботи з урахуванням підпункту 1.1. Інструкції.
5. Мета та основні завдання роботи, ступінь її готовності.
6. Можливість виконання роботи молодим вченим – доктором наук на базі визначеної наукової установи чи організації, закладу вищої освіти, підприємства.
7. Очікувані наукові або науково-технічні результати виконання роботи.
8. Прогнозне використання результатів роботи і запланована сфера їх застосування.
9. Основні наукові здобутки претендента, їх науковий рівень, значимість і визнання в Україні та/або за її межами результатів проведених ним досліджень і впроваджень.
10. Кількість та тип усіх публікацій претендента: монографії, посібники, статті, матеріали конференцій, тези, патенти (вказати країну), авторські свідоцтва, інші публікації, з них виданих за кордоном. Навести загальні дані про цитування усіх праць та h-індекс претендента згідно з базами даних Web of Science, Scopus, Google Scholar та інших.
11. Кількість та тип публікацій за темою роботи, навести до трьох основних з них.
12. Додаткова інформація за потреби.
Кандидат на здобуття іменної стипендії Підпис ПІБ
Начальник відділу кадрів Підпис ПІБ
(Вчений секретар)
МП
дата заповнення
Додаток 3
Дані про цитування праць молодого ученого-доктора наук за темою наукової (науково-технічної) роботи
№ п.п. |
Назва статті (монографії), автори, назва видання, рік, том, сторінки або DOI* |
Кількість посилань згідно бази даних |
||
Web of Science |
Scopus |
Scholar |
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Загальна кількість цитувань |
|
|
|
*Статті в таблиці розміщуються за спаданням кількості цитувань кожної роботи для Web of Science.
Для Web of Science, Scopus, Google Scholar (Google Academia) необхідно вказати те написання прізвища, ініціалів (чи імені) автора, які сам автор зазначив при реєстрації, тобто ті, які записано у його профілі.
Дата заповнення Підпис ПІБ
Додаток 4
ВІДОМОСТІ
про кандидата на здобуття іменної стипендії Верховної Ради України для молодих учених-докторів наук
1. Прізвище, ім’я
та |
|
2. Прізвище, ім’я та по батькові в родовому відмінку |
|
3. Дата народження* |
|
4. Громадянство |
|
5. Службова адреса та телефони (службовий та мобільний) |
|
6. Електронна адреса |
|
7. Реєстраційний номер облікової картки платника податків (у разі його відсутності: серія та номер паспорта) |
|
*Відповідно до запису в паспорті громадянина України
|
|
Кандидат на здобуття іменної стипендії |
Підпис (ПІБ) |
Начальник відділу кадрів (Вчений секретар) |
Підпис (ПІБ) |
|
МП дата заповнення |
Додаток 5
Згода на передачу, збір та обробку персональних даних
Я, ПІБ_____________________________________________________________,
що народився «____»______________ року, паспорт серії____ №_______________, виданий _________________________________________ _______ року, шляхом підписання цього тексту відповідно до Закону України «Про захист персональних даних» від 1 червня 2010 року № 2297-VІ зі змінами надаю Комітету Верховної Ради України з питань науки і освіти згоду на збір та обробку моїх особистих персональних даних, а також обговорення мого подання на здобуття іменної стипендії Верховної Ради України для молодих учених-докторів наук, у тому числі на офіційному веб-сайті Комітету Верховної Ради України з питань науки і освіти, та друк інформації про нього у газеті Верховної Ради України «Голос України».
Передача моїх персональних даних третім особам здійснюється Комітетом з питань науки і освіти у випадках, передбачених законодавством України.
Зобов’язуюсь при зміні моїх персональних даних, якими є: паспортні дані, громадянство, особисті відомості (місце роботи, посада, номери телефонів тощо), надавати уточнену інформацію до Комітету з питань науки і освіти для їх оновлення.
Я також зобов’язуюсь у разі перемоги у конкурсі та присудження мені Стипендії протягом місяця після прийняття Верховною Радою України відповідної постанови надати до Комітету з питань науки і освіти реквізити мого банківського рахунку та копію реєстраційного номера облікової картки платника податків (у разі його відсутності через релігійні переконання копію паспорта громадянина України: 1, 2 сторінки та сторінка з відміткою про наявність права здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта) для нарахування та перерахування мені Стипендії.
Я ознайомлений та погоджуюсь з тим, що у разі не надання мною вказаних відомостей виплата мені Стипендії Апаратом Верховної Ради України не буде здійснюватися.
« ___» ___________ 20 року _________________ підпис
Особу та підпис (претендента) ______________________________________
перевірено особою, уповноваженою установою (організацією) на таку перевірку (посада, ПІБ, підпис)
М. П.