У засіданні взяли участь Перший заступник Голови Комітету з питань науки і освіти, народний депутат України Олександр Співаковський, заступник голови Комітету з питань аграрної політики та земельних відносин, народний депутат України Олександр Бакуменко, перший заступник Міністра освіти і науки Володимир Ковтунець, заступник Міністра аграрної політики та продовольства Олена Ковальова, народний депутат України Олександр Марченко, директор Департаменту економіки та фінансування Міністерства освіти і науки України Світлана Даниленко, директор Департаменту атестації кадрів вищої кваліфікації та ліцензування Міністерства освіти і науки України Андрій Шевцов, президент Національної академії аграрних наук України Ярослав Гадзало, ректор Національного університету біоресурсів і природокористування України, голова Асоціації працівників аграрних навчальних закладів України «Украгроосвіта» Станіслав Ніколаєнко, керівники та представники вищих аграрних навчальних закладів України, технікумів, коледжів, професійно-технічних навчальних закладів, які готують фахівців за аграрними спеціальностями, а також широке коло представників роботодавців, громадськості та експертного середовища.

На сьогодні в Україні є три ключові сфери, які можуть надати потужний поштовх розвитку економіки країни, а саме: агропромисловий комплекс, ІТ-сфера та енергоефективні технології. Тому без високоефективного і конкурентоспроможного аграрного сектору неможливо вирішити стратегічні завдання розвитку соціально орієнтованої економіки країни, формування цивілізованого аграрного ринку, входження країни у світовій економічний простір.

У сучасній аграрній освіті існують як позитивні зрушення, так і серйозні проблеми. Зокрема, до позитивних аспектів розвитку аграрної освіти можна віднести:

- наявність розвиненої національної системи аграрної освіти, яка складається із навчальних закладів різного типу;

- реальні перспективи розвитку аграрного сектору економіки та збільшення попиту ринку праці на спеціалістів аграрного профілю;

- існування можливостей для майбутніх фахівців щодо створення власного бізнесу в аграрному секторі;

- стажування в провідних країнах світу;

- можливість проведення наукових досліджень, практичної підготовки у власних науково-дослідних господарствах.

Разом з тим, в аграрній освіті накопичилася низка проблем, які потребують нагального вирішення, а саме:

- проблемність доступу сільської молоді до отримання вищої освіти;

- необхідність надання ЗНО функції загального вимірювання знань на відміну від інструменту відсікання абітурієнтів до отримання вищої освіти;

- масштабний відтік молоді на навчання у закордонні виші через існування штучних перепон доступу до вітчизняної вищої освіти;

- необхідність збереження земельних ресурсів аграрних навчальних закладів як основного навчального засобу;

- запровадження механізму повернення податку на додану вартість, надання дотацій на виробництво сільськогосподарської продукції науково-(навчально)-дослідним господарствам аграрних навчальних закладів;

- недостатній взаємозв'язок бізнесу, науки та навчальних закладів;

- неефективна організація та проведення практичної підготовки студентів;

- невизначеність статусу технікумів і коледжів у структурі освіти;

- низька якість підготовки випускників сільських шкіл, які складають основний контингент абітурієнтів до вищих навчальних закладів аграрного профілю;

- відсутність сучасної техніки для самостійного обробітку земельних ділянок.

Комітет отримав низку пропозицій, рекомендацій та зауважень, переважна більшість яких була включена до рішення виїзного засідання Комітету з питань науки і освіти. Під час зібрання учасники також мали змогу додатково надати свої рекомендації, для включення до остаточного тексту Рішення Комітету.

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“Новини”

19 квітня 2024 19:00
11 квітня 2024 14:00
02 квітня 2024 14:00
27 березня 2024 15:00
26 березня 2024 14:00
20 березня 2024 18:12
20 березня 2024 14:00
05 березня 2024 13:00
13 лютого 2024 15:00
09 лютого 2024 17:21