КОМІТЕТ З ПИТАНЬ НАУКИ І ОСВІТИ

 

 

 

 

 

                                                                                                        До протоколу № 7

                                                                                                 від 04 березня 2015 року

 

Пропозиції та зауваження до проекту Постанови Кабінету Міністрів України щодо переліку галузей знань і спеціальностей, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої освіти

 

 

Заслухавши інформацію Голови Комітету з питань науки і освіти Л.М.Гриневич, Першого заступника Міністра освіти і науки України І.Р.Совсун про перелік галузей знань і спеціальностей, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої освіти (Перелік), а також враховуючи виступи ректора Національного технічного університету України “Київський політехнічний інститут” М.З.Згуровського, Першого віце-президента Національної академії педагогічних наук В.І.Лугового, ректора Київського національного університету імені Тараса Шевченка Л.В.Губерського та інших учасників засідання, Комітет відзначає, що зазначений документ розроблений Міністерством освіти і науки України відповідно до доручення Прем’єр-міністра України А. Яценюка від 9 вересня 2014 р. № 29531/1/1-14 щодо виконання Закону України від 1 липня 2014 р. № 1556–VIІ “Про вищу освіту”. Метою розробки проекту документу є забезпечення узгодженої взаємодії національних систем освіти, науки, економіки, гармонізації з Європейським простором вищої освіти й міжнародними системами класифікації освіти та визначення збалансованої структури та модернізації системи підготовки фахівців з вищою освітою з урахуванням потреб особи, інтересів держави, територіальних громад і роботодавців.

Численні звернення до Комітету з питань науки і освіти свідчать про те, що остання редакція проекту Переліку галузей знань і спеціальностей, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої освіти, містить певні суперечності та

неточності, що стосуються, зокрема найменувань окремих спеціальностей; невідповідності спеціальностей галузі знань “Освіта” Міжнародній стандартній класифікації освіти 2013 р., Класифікації галузей освіти та підготовки Європейського Союзу, проекту Європейської Комісії “Тюнінг”.

 

 

Враховуючи вищезазначене, Комітет вважає, що проект нової редакції Переліку потребує професійної аргументації з метою конструктивного порозуміння та вироблення обґрунтованого рішення.

Комітет Верховної Ради України з питань науки і освіти  в и р і ш и в:

1.          Інформацію Першого Заступника Міністра освіти і науки України І.Р.Совсун взяти до відома.

2.          Рекомендувати Міністерству освіти і науки України доопрацювати проект переліку галузей знань і спеціальностей, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої освіти, з врахуванням пропозицій учасників засідання Комітету, у тому числі:

- доопрацювати галузь 011 “Освіта”, передбачивши для неї такі спеціальності: 0111 “Педагогічні науки”, 0112 “Педагогічна освіта”, 0113 “Педагогіка дошкільної освіти”, 0114 “Педагогіка початкової освіти”, 0115 “Педагогічна освіта з предметною спеціалізацією”, 0116 “Педагогіка спеціальної освіти”, 0117 “Фізична культура і спорт”;

- назву галузі 023 “Мова (філологія)” замінити на “Філологія”;

- вилучити спеціальність 0315 “Міжнародні відносини та регіональні студії” з переліку спеціальностей галузі “Соціальні та поведінкові науки”. Доповнити перелік галузей окремою галуззю 033 “Міжнародні відносини”, передбачивши для неї такі спеціальності: 0331 “Міжнародні відносини”, 0332 “Міжнародне право”;

- розглядати назву галузі 041 в редакції “Публічне управління та адміністрування”, а спектр спеціальностей розширити спеціальностями 0416 “Державна політика”, 0417 “Державне управління”, 0418 “Місцеве самоврядування”;

- доповнити перелік галузей, замінивши галузь “071 Інженерія” такими галузями “074 Машинобудування, матеріалознавство та металургія”, “075 Енергетика та електроінженерія”, “076 Автоматизація та приладобудування”, “077 Хімічні технології, біологічна та медична інженерія”, “078 Електроніка і телекомунікації”, при цьому визначити, що галузі за кодами 074-078 відповідають галузі 071 відповідно до Міжнародної стандартної класифікації освіти ЮНЕСКО, ООН. Галузь “072 Виробництво, технології та обладнання” перейменувати на галузь “072 Виробництво та технології». Змінити нумерацію галузей на відповідну. Передбачити:

для галузі “074 Машинобудування, матеріалознавство та металургія» -  спеціальності “0741 Прикладна механіка”, “0742 Технології матеріалів”, “0743 Галузеве машинобудування”, “0744 Металургія”, “0745 Матеріалознавство”;

для галузі “075 Енергетика та електроінженерія” - спеціальності “0751 Електротехніка”, “0752 Електромеханіка”, “0753 Атомна енергетика”, “0754 Теплоенергетика”, “0755 Гідроенергетика”;

для галузі “076 Автоматизація та приладобудування” - спеціальності “0761 Автоматизація та комп’ютерно-інтегровані технології (за галузями)”, “0762 Метрологія та інформаційно-вимірювальна техніка”, “0763 Приладобудування”, “0764 Оптотехніка”, “0765 Акустотехніка”;

для галузі “077 Хімічні технології, біологічна та медична інженерія” - спеціальності “0771 Хімічні технології та інженерія”, “0772 Біотехнологія”, “0773 Біоінженерія”, “0774 Біомедична інженерія”;

для галузі “078 Електроніка і телекомунікації” - спеціальності “0781 Електроніка”, “0782 Радіотехніка”, “0783 Телекомунікації”, “0784 Авіоніка”;

для галузі “072 Виробництво та технології”  - спеціальності “0721 Харчові технології”, “0722 Технології легкої промисловості”, “0723 Технології захисту навколишнього середовища”, “0724 Гірництво”, “0725 Видавництво та поліграфія”;

- перейменувати галузь 092 “Соціальна робота” на “Соціальний захист” з виділенням трьох спеціальностей “Соціальне забезпечення”, “Соціальна робота”, “Соціальна допомога”;

- спеціальність 1041 “Річковий та морський транспорт” проекту Переліку замінити на дві спеціальності “Навігація та управління морськими суднами”, “Управління технічними системами та комплексами морських суден”, врахувавши, що Україна ратифікувала всі Міжнародні Конвенції з підготовки морських фахівців і безпеки морського судноплавства, в яких термін “Морський” має безальтернативний пріоритет і вважається стандартом;

- спеціальність 1042 “Авіаційний транспорт” замінити на дві спеціальності “Аеронавігація” та “Обслуговування повітряних суден”;

- спеціальність 0211 викласти в редакції “Кіно-, теле, фотомистецтво”, спеціальність 0213 викласти в редакції “Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація”, спеціальність 0214 викласти в редакції “Театральне мистецтво”; спеціальність 0216 викласти в редакції “Сценічне мистецтво (естрада, цирк)”. Доповнити перелік спеціальностей галузі 021 “Мистецтво” спеціальністю 0217 “Хореографія”.

- спеціальність 0224 “Культурологія” галузі знань 022 “Гуманітарні науки” вилучити;

- доповнити перелік галузей галуззю “Культура”, передбачивши для неї такі спеціальності “Музеєзнавство, пам’яткознавство, бібліотекознавство”, “Менеджмент соціокультурної діяльності”, “Культурологія”, “Документознавство, архівна справа”, “Туризм”;

- спеціальність 0322 “Бібліотечна, інформаційна, музейна та архівна справа” галузі знань 032 “Журналістика та інформація” вилучити;

- спеціальність 1012 “Туризм” вилучити з переліку спеціальностей галузі 101 “Сфера обслуговування”;

- у примітках зі знаком * після слова «фізична географія» замінити словами «фізична, економічна, соціальна географія, картографія»;

- доопрацювати перелік спеціальностей галузі знань “Інформаційно-комунікаційні технології”, взявши за типологію бакалаврських освітніх програм, розроблену Асоціацією обчислювальної техніки (Assosiation for Computing Machinery), замінивши спеціальність “Комп’ютерні науки та інформаційні технології” на дві спеціальності “Комп’ютерні науки” та “Інформаційні технології” і додавши спеціальність “Інформаційні системи”;

- доопрацювати проект Переліку з урахуванням пропозицій, які надійшли до Комітету з питань науки і освіти (додаються).

- підготувати таблицю співставлення галузей знань і спеціальностей нової редакції Переліку з чинним переліком напрямів, за якими здійснюється підготовка фахівців у вищих навчальних закладах за освітньо-кваліфікаційним рівнем бакалавра, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 13 грудня 2006 року № 1719; переліком спеціальностей, за якими здійснюється підготовка фахівців у вищих навчальних закладах за освітньо-кваліфікаційними рівнями спеціаліста і магістра, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 27 серпня 2010 року № 787; переліком наукових спеціальностей, за якими здійснюється підготовка наукових кадрів, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 14 вересня 2011 року № 1057;

- з метою уникнення застосування дублюючих документів, у проекті Постанови передбачити скасування чинних переліків напрямів та спеціальностей.

1.          Направити це Рішення Кабінету Міністрів України, Міністерству освіти і науки України.

2.          Контроль за виконанням Рішення покласти на народного депутата України, Голову Комітету Гриневич Л.М.      

 

 

Голова Комітету                                                   Л.М. Гриневич


 

Про повернення у державну власність і відновлення виробництва провідного підприємства України у галузі наукового і навчального приладобудування ВАТ SELMI

________________________________________________________________________

 

У світі серед лідерів розробників наукового обладнання, що історично займають провідні позиції в сфері розробки і серійного виробництва приладів  для наукових досліджень (Carl Zeiss, Hitaci, Jeol, Phillips, Cameca,  та інших),  ВАТ “SELMI”, не зважаючи на існуючі труднощі, має конкурентні можливості та пропозиції.  

ВАТ “SELMI” має повний замкнений виробничо-технологічний цикл (розробка та виробництво) складних наукових приладів і складного сучасного високотехнологічного обладнання. Підприємство сертифіковане за системою якості ISO:9001-2000, має зареєстрований торгівельний знак, проводить  патентну підтримку по основних розробках.

За період з 1960 по 2008 роки було випущено:  електронних мікроскопів – 5675 шт.,  приладів препарування – 14925 шт.,  мас-спектрометрів – 8029 шт., електронно-променевої зварювальної апаратури – 274 комплекти,  приладів контролю стану навколишнього середовища - 2088 шт. Питома вага обсягів експорту продукції в різні періоди сягала 40 відсотків.  Географія експорту: Німеччина,  Китай, Фінляндія, Італія, Японія, Єгипет, Куба, Канада, Росія, Франція, Ізраїль, Корея.

З використанням цього різноманітного обладнання та приладів в наукових установах та вищих навчальних закладах України підготовлено тисячі висококваліфікованих спеціалістів, науковців, вчених.   

У грудні 2001 року контрольний пакет акцій підприємства придбано Федеральним державним унітарним підприємством Виробниче об’єднання Електрохімічний завод (Російська Федерація). Починаючи з 2002 року діяльність підприємства була збиткова, а з вересня 2009 року робота підприємства призупинена.

Постановою Кабінету Міністрів України  від 28.10.2009 за  №1343 “Про спрямування коштів Стабілізаційного фонду для фінансування інвестиційних проектів, які реалізуються на підприємствах авіабудування, оборонно-промислового комплексу і машинобудування, та першочергових заходів щодо державної підтримки відкритого акціонерного товариства “SELMI” було визначено фінансово-економічні та організаційні заходи по відновленню виробництва, але вже через два місяці дія  цієї постанови була скасована постановою Кабінету Міністрів України  від 22.12.2010 № 1169.
Зараз підприємство знаходиться в стадії стагнації – ідуть нескінчені судові засідання стосовно дебіторської та кредиторської заборгованості  тощо. Загальний обсяг кредиторської заборгованості підприємства становить 66,7 млн. грн. (станом на 01.09.2014). Ухвалами господарського суду Сумської області проводиться процедура санації ВАТ SELMI, керуючого санацією ВАТ SELMI зобов’язано розробити план санації і подати його на затвердження суду до 26.03.2015.
Обласна державна адміністрація неодноразово зверталася до Кабінету Міністрів України з клопотаннями щодо відновлення виробничої діяльності ВАТ “SELMI”,  на жаль,  вони не досягли необхідного результату.  
Національною академією наук України з метою залучення інвесторів до розгортання виробництва вітчизняного обладнання для ядерної медицини розробляється національний проект “Ядерні технології і електрофізична апаратура для медицини”, яким передбачається використання потужностей ВАТ “SELMI”.
У жовтні 2014 року підписано Меморандум про взаєморозуміння  між Національною академією наук України, Інститутом прикладної фізики НАН України, Сумською облдержадміністрацією, Міністерством охорони здоров’я України, групою компаній “Грінтек” та компанією GE Helthcare (США, провідний світовий виробник ультразвукової діагностичної апаратури)  щодо зацікавленості сторін в розробці пілотного проекту і загальної стратегії розвитку ядерної медицини в Україні.

Враховуючи вищенаведене та те, що постановою Кабінету Міністрів України від 23 грудня 2004 року  ВАТ “SELMI” визначено підприємством, яке має стратегічне значення для економіки та безпеки держави, Комітет Верховної Ради України з питань науки  в и р і ш и в:

 

1. Вважати відновлення діяльності ВАТ “SELMI” з випуску наукоємної продукції, приладів  для науки та освіти,  обладнання для ядерної медицини  одним  з важливіших пріоритетних напрямів інноваційної діяльності.   

2.  Рекомендувати Кабінету Міністрів України  терміново вжити заходи щодо реалізації пункту  4.4.7. Постанови Верховної Ради України від 11 лютого 2015 року за № 182-VIII та враховуючи  вимоги ухвали господарського суду Сумської області щодо представлення до 31 березня 2015 року плану санації ВАТ”SELMI”, що може призвести до ліквідації підприємства, здійснити заходи з відновлення  діяльності ВАТ “SELMI” та формування державного замовлення на закупівлю наукових приладів, засобів навчання, медичного обладнання для державних організації, наукових установ та вищих навчальних закладів.

3. Контроль за реалізацією цієї постанови покласти на заступника Голови Комітету І.Г.Кириленка.

Голова Комітету                                                                 Л.М. Гриневич


 

Про побудову кластерної моделі взаємодії університетів та ІТ-компаній

__________________________________________________________________

 

Заслухавши та оговоривши інформацію Першого заступника Голови Комітету Верховної Ради України з питань науки і освіти О.В.Співаковського щодо побудови кластерної моделі взаємодії університетів та ІТ-компаній Комітет в и р і ш и в:

 

1. Інформацію щодо побудови кластерної моделі взаємодії університетів та ІТ-компаній взяти до відома. 

 

2. Підтримати законодавчі пропозиції щодо взаємодії університетів, наукових установ та ІТ-компаній з метою підвищення якості підготовки та перепідготовки кадрів у сфері інформаційно-комунікаційних технологій, їх працевлаштування. 

 

3. Доручити підкомітету з питань науки, інноваційної діяльності та інтелектуальної власності  із залученням представників університетів, наукових установ та ІТ-компаній опрацювати зазначені пропозиції та підготувати узгоджений законопроект для подання до Верховної Ради України. 

 

4. Контроль за реалізацією цього рішення покласти на Першого заступника Голови Комітету Співаковського О.В.

 

 

 

Голова Комітету                                                                 Л.М. Гриневич


 

Про проект Закону України про внесення змін до

деяких законодавчих актів України щодо підтримки

дитячо-юнацького спорту та фізичного виховання дітей

(реєстр. № 2067 від 06.02.2015р.),

внесений народними депутатами України Палатним А.Л.,

Величковичем М.Р., Томенком М.В., Силантьєвим Д.О.

_________________________________________________________________

 

Комітет Верховної Ради України  з питань науки і освіти  в и р і ш и в:

 

1. Рекомендувати Верховній Раді України за результатами розгляду у першому читанні проект Закону України про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підтримки дитячо-юнацького спорту та фізичного виховання дітей (реєстр. № 2067 від 06.02.2015р.), внесений народними депутатами України Палатним А.Л., Величковичем М.Р., Томенком М.В., Силантьєвим Д.О., прийняти за основу.

 

2. Рішення надіслати до Комітету Верховної Ради України з питань сімї, молодіжної політики, спорту та туризму, визначеного головним при розгляді зазначеного проекту закону.

 

 

Голова Комітету                                                                 Л.М. Гриневич

 

 


 

Про проект Закону України про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо питань соціального захисту громадян України, які проходять військову службу під час особливого періоду

(реєстр. № 2079 від 09.02.2015р.),

внесений народними депутатами України

Пашинським С.В., Вінником І.Ю., Гриневич Л.М.

______________________________________________________________________

 

Комітет Верховної Ради України з питань науки і освіти в и р і ш и в:

 

1. Рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо питань соціального захисту громадян України, які проходять військову службу під час особливого періоду (реєстр. № 2079 від 09.02.2015р.), внесений народними депутатами України Пашинським С.В., Вінником І.Ю., Гриневич Л.М., за результатами розгляду у першому читанні прийняти за основу. 

 

2. Рішення надіслати до Комітету Верховної Ради України з питань  соціальної політики, зайнятості та пенсійного забезпечення.

 

 

 

Голова Комітету                                                                 Л.М. Гриневич


 

Про проект Закону України про внесення змін до законів України

“Про охорону дитинства” та “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту” щодо державної підтримки учасників антитерористичної операції та їх дітей з метою здобуття освіти

(реєстр. № 2105 від 11.02.2015р.),

внесений народними депутатами України

Гриневич Л.М., Фаєрмарком С.О., Кириленком І.Г.

____________________________________________________________________

 

Комітет Верховної Ради України з питань науки і освіти в и р і ш и в:

 

1. Рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України про внесення змін до законів України “Про охорону дитинства” та “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту” щодо державної підтримки учасників антитерористичної операції та їх дітей з метою здобуття освіти (реєстр. № 2105 від 11.02.2015р.), внесений народними депутатами України Гриневич Л.М., Фаєрмарком С.О., Кириленком І.Г., за результатами розгляду у першому читанні прийняти за основу. 

 

2. Рішення надіслати до Комітету Верховної Ради України з питань сімї, молодіжної політики, спорту та туризму.

 

 

Голова Комітету                                                                 Л.М. Гриневич

 

 


 

 

Про проект Постанови про проведення парламентських слухань на тему: “Про військово-медичну доктрину України” (20 травня 2015 року)

(реєстр. № 2115 від 12.02.2015р.),

внесений народним депутатом України Богомолець О.В.

___________________________________________________________________

 

Комітет Верховної Ради України з питань науки і освіти в и р і ш и в:

 

  1. Рекомендувати Верховній Раді України проект Постанови про проведення парламентських слухань на тему: Про військово-медичну доктрину України(20 травня 2015 року) (реєстр. №2115 від 12.02.2015р.), внесений народним депутатом України Богомолець О.В., за результатами розгляду у першому читанні прийняти за основу і в цілому, виклавши  пункт 3 проекту у такій редакції:

  “3. Комітету Верховної Ради України з питань охорони здоров’я забезпечити підготовку і проведення парламентських слухань та внести пропозиції щодо їх рекомендацій за участю комітетів з питань національної безпеки і оборони, науки і освіти, соціальної політики, зайнятості та пенсійного забезпечення, у справах ветеранів та інвалідів.”.

 

  2. Рішення надіслати до Комітету Верховної Ради України з питань охорони здоров’я.

 

 

 

Голова Комітету                                                                 Л.М. Гриневич


 

Про проект Закону України про внесення змін до Закону України

“Про оренду державного і комунального майна”

 (щодо особливостей орендних відносин дошкільних навчальних закладів)

(реєстр. № 1327 від 13.02.2015р.) (доопрацьований),

внесений народними депутатами України Гриневич Л.М. Фаєрмарком С.О., Іоновою М.М., Пташник В.Ю., Галасюком В.В., Рябчиним О.М.                                              

__________________________________________________________________

 

Комітет Верховної Ради України  з питань науки і освіти  в и р і ш и в:

 

 

1. Рекомендувати Верховній Раді України за результатами розгляду у першому читанні проект Закону України про внесення змін до Закону України “Про оренду державного і комунального майна” (щодо особливостей орендних відносин дошкільних навчальних закладів)  (реєстр. № 1327 від 13.02.2015 р.) (доопрацьований), внесений народними депутатами України Гриневич Л.М., Фаєрмарком С.О., Іоновою М.М., Пташник В.Ю., Галасюком В.В., Рябчиним О.М., прийняти за основу.

 

2. Рішення Комітету надіслати до Комітету Верховної Ради України з питань економічної політики, визначеного головним при розгляді зазначеного проекту закону.

 

 

Голова Комітету                                                                 Л.М. Гриневич


 

 

 

Про клопотання щодо нагородження

Почесною грамотою Верховної Ради України

головного консультанта секретаріату

Комітету Верховної Ради України з питань науки і освіти

Головінова Василя Петровича

_____________________________________________________________

 

 

Комітет Верховної Ради України з питань науки і освіти в и р і ш и в:

 

За вагомий особистий внесок в організацію і розвиток професійно-технічної освіти України та вдосконалення нормативно-правової бази вітчизняної освіти, успіхи у професійній та науковій діяльності, багаторічну плідну державну службу в органах виконавчої влади, сумлінну працю в Апараті Верховної Ради України рекомендувати керівництву Верховної Ради України нагородити головного консультанта секретаріату Комітету з питань науки і освіти Головінова Василя Петровича - Почесною грамотою Верховної Ради України.

 

           

 

Голова Комітету                                                         Л.М. Гриневич


ВІДОМОСТІ

про досягнення  головного консультанта секретаріату

Комітету Верховної Ради України з питань науки і освіти

Головінова Василя Петровича

 

          ГОЛОВІНОВ Василь Петрович – громадянин України, народився 27 вересня 1951 року, освіта вища.

У 1970 році закінчив Миргородський керамічний технікум з присвоєнням кваліфікації “технік-теплотехнік”.

У 1979 році – Харківський державний університет ім. О.М.Горького з присвоєнням кваліфікації “Філолог. Викладач російської мови та літератури”. В університеті успішне навчання поєднував з активною громадською роботою в якості голови профспілкового бюро філологічного факультету, голови Центральної студентської ради університету, за що у 1977 році нагороджений Почесною грамотою Центрального Комітету профспілки працівників освіти, вищої школи та наукових установ.

У 1998 році з відзнакою закінчив Академію державного управління при Президентові України з присвоєнням кваліфікації “Магістр державного управління”.

У 1995 році на відмінно склав кандидатські іспити із спеціальності “Теорія та історія педагогіки” (“Професійна педагогіка”) в Інституті педагогіки і психології професійної освіти Академії педагогічних наук України.

          Постійно працював і продовжує працювати над удосконаленням і підвищенням свого фахового рівня, управлінської, педагогічної та законотворчої компетентності. Підвищував кваліфікацію в Українському інституті підвищення кваліфікації керівних кадрів освіти (1993р.), Державній академії керівних кадрів освіти (1998р.), Центральному інституті післядипломної педагогічної освіти (2000р.), Центральному інституті післядипломної педагогічної освіти АПН України (2003р.), Інституті підвищення кваліфікації керівних кадрів Національної академії державного управління при Президентові України (2005р.), Інституті законодавства Верховної Ради України (2008р.).

          Стажувався та вивчав досвід організації професійної освіти і навчання у Федеративній Республіці Німеччині (1993 р., 2009 р.), Канаді (1995 р.), Сполучених Штатах Америки (1995 р.), Польщі (1998 р.), Італії (1998 р.,  2006 р.), Іспанії (2005 р.), Данії (2013 р.).

          Після закінчення технікуму у 1970-1971 роках за державним розподілом працював обпалювачем 8-го розряду на заводі Магнезит (Росія, Південний Урал).

          У 1971-1973 роках служив в Радянській Армії курсантом, заступником командира взводу, старшиною роти військового підрозділу Бакинського округу протиповітряної оборони (Азербайджан). За зразкову службу мав понад 20 заохочень командування, нагороджений знаком Відмінник Радянської Армії, почесними грамотами, занесений до Книги Пошани військової частини.

          Після закінчення університету з 1979 по 1991 рік працював викладачем, заступником директора, директором професійно-технічного училища у місті Харкові, інструктором, консультантом відділу науки Харківського міського та обласного комітетів Компартії України, з 1991 по 2004 рік – першим заступником начальника управління освіти Харківської облдержадміністрації, заступником начальника Головного управління освіти і науки, начальником управління науки, вищої та професійної освіти Харківської облдержадміністрації.

           Працюючи на керівних посадах в органах управління освітою Харківщини, розробив та впровадив принципово нові підходи до управління професійно-технічною освітою в регіоні, першим в Україні реалізував ідею створення в області Міжгалузевої ради з професійно-технічної освіти. В складних економічних умовах в період 1993-2003 р.р. з ініціативи та під керівництвом Головінова В.П. в Харківській області започатковано і здійснено реорганізацію ПТУ в навчальні заклади нового типу (професійні ліцеї, вищі професійні училища, центри професійно-технічної освіти),  розпочато  підготовку висококваліфікованих робітників з понад 50 нових професій, створено 62 навчально-виробничі майстерні, 157 кабінетів з предметів професійної і загальноосвітньої підготовки, 60 кабінетів електронно-обчислювальної техніки, 100 навчальних лабораторій, 27 полігонів, побудовано навчально-виробничий корпус професійно-технічного училища №26 (поліграфістів), 8 майстерень, 60 квартир для педагогічних працівників, 6 овочесховищ, 8 ангарів для навчальної техніки, 3 їдальні, 1 котельня, 7 котелень переведено на опалення газом.

          Першим в Україні у 1992 році Головінов В.П. створив обласний науково-методичний центр професійно-технічної освіти (ОНМЦ ПТО) і з 1996 по 2004 рік у порядку експерименту (без оплати) за наказом Міністерства освіти і науки України працював директором зазначеної установи, поєднуючи з керівною посадою управлінця. Результати діяльності ОНМЦ ПТО в цей період щодо науково-методичного забезпечення профтехосвіти в умовах реформування стали загальнодержавним надбанням. Досвід управлінської та науково-методичної роботи Харківського ОНМЦ ПТО вивчався та впроваджувався в інших регіонах України, рекомендований до розповсюдження рішенням колегії Міністерства освіти і науки України у 2001 році, схвалений Відділенням педагогіки і психології АПН України у 2002 році та Президією АПН України у 2003 році. У 2002 році Харківський ОНМЦ ПТО посів I місце у Всеукраїнському конкурсі регіональних науково-методичних установ ПТО України.

          З ініціативи і безпосередньої організаційної та творчої участі Головінова В.П. на базі Харківського ОНМЦ ПТО були першими в Україні засновані регіональні україномовні друковані видання з питань професійно-технічної освіти: газета “Вісник профосвіти” (1992 р.), науково-методичний журнал “Професійна освіта: теорія і практика” (1995 р.). З дня заснування протягом 12 років Головінов В.П. на громадських засадах працював головним редактором цих видань.

          З 2004 року Головінов В.П. працює в апараті Верховної Ради України головним консультантом секретаріату Комітету з питань науки і освіти. Має п’ятий ранг державного службовця. За час роботи зарекомендував себе як високопрофесійний фахівець. До роботи ставиться відповідально, творчо і сумлінно, виявляє високий рівень компетентності, працездатності, пунктуальності та принциповості, дотримується правил поведінки державного службовця, користується повагою в колективі.

           Брав безпосередню участь у підготовці низки проектів законів, зокрема таких як “Про професійно-технічну освіту”, “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України з питань професійно-технічної освіти”, “Про внесення змін та доповнень до деяких законодавчих актів України (щодо створення умов для покращання роботи професійно-технічних навчальних закладів)”, “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України з питань освіти (щодо створення належних умов для навчання дітей)”, “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення управління професійно-технічною освітою”, “Про вищу освіту” (нова редакція), проектів постанов “Про стан і перспективи розвитку загальної середньої освіти в Україні”, “Про проведення парламентських слухань на тему: “Запровадження 12-річної загальної середньої освіти в Україні: проблеми та шляхи їх подолання”, проекту Концепції (Стратегії) розвитку професійно-технічної освіти в Україні на 2011-2020 роки, проекту Концепції Державної цільової програми розвитку професійно-технічної освіти на 2011-2015 роки. Брав участь у підготовці національної доповіді “Цілі розвитку тисячоліття. Україна – 2010”, в реалізації ряду міжнародних проектів, зокрема таких як “Підтримка реформи ПТО в Україні”, “Підвищення ефективності управління професійно-технічною освітою на регіональному рівні в Україні”, “Реформа ПТО з урахуванням енергоефективності”.

           Активно співпрацює в повсякденній роботі з центральними та регіональними органами виконавчої влади, громадськими організаціями, науковими установами як член Президії Громадської Ради освітян і науковців України (ГРОНУ) і Всеукраїнської асоціації працівників професійно-технічної освіти (ВАПП), член вченої ради Інституту професійно-технічної освіти Національної академії педагогічних наук України та член редакційної колегії журналу “Професійно-технічна освіта”. Багато років був членом Міжгалузевої ради з професійно-технічної освіти при Кабінеті Міністрів України, заступником голови Експертної ради з професійно-технічної освіти при Державній акредитаційній комісії України, членом Президії Науково-методичної ради Міністерства освіти і науки України.

          Як дослідник Головінов В.П. є автором або співавтором 205 наукових праць, доповідей, публікацій у фахових та періодичних виданнях, більшість з яких присвячена проблемам реформування професійно-технічної освіти, створення законодавчої бази і розробки стандартів ПТО, розбудови нової моделі регіональної науково-методичної служби, історії профтехосвіти. За підручниками і навчальними посібниками нового покоління, автором або співавтором яких є Головінов В.П. і які видані центральними видавництвами з грифом Міністерства освіти і науки України, сьогодні навчаються учні ПТНЗ всієї України. Це навчальні посібники “Духовні джерела Слобожанщини”, “Письмові екзаменаційні роботи із спеціальної технології для токарів”, “Програмування оброблення на токарному верстаті з пристроєм ЧПК моделі 2Р22”, “Програмування оброблення на фрезерному верстаті з пристроєм ЧПК моделі 2С42”, підручники “Сучасні інструментальні матеріали для оброблення різанням”, “Програмування оброблення на верстатах з ЧПК і налагодження їх”, “Спеціальна технологія для верстатників широкого  профілю”. Вагомим  здобутком  наукових  досліджень   Головінова В.П. є  виданий у 1998 році окремою книгою історико-документальний нарис “Професійно-технічна освіта Слобожанщини”, а також матеріали, що написані Головіновим В.П. і включені до енциклопедичного видання “Профтехосвіта України: XX століття” (2004 р.).

          За сумлінне виконання трудових обов’язків та результативну працю нагороджений Грамотою Верховної Ради України (2003 р.), подякою Голови Верховної Ради України з врученням цінного подарунка (2011 р.), нагрудними знаками Міністерства освіти і науки України “Відмінник освіти України” (1995 р.), “А.С.Макаренко” (2005 р.), нагрудним знаком Національної академії педагогічних наук України ”Ушинський К.Д.“ (2012 р.), Грамотами Міністерства освіти і науки України (2001 р., 2002 р., 2005 р.), відзнакою Всеукраїнської асоціації працівників професійно-технічної освіти “За вагомий  внесок  в  розвиток  професійно-технічної  освіти  України”        (2002 р.).

          Комітет Верховної Ради України з питань науки і освіти, враховуючи вагомий особистий внесок головного консультанта секретаріату Комітету Верховної Ради України з питань науки і освіти Головінова Василя Петровича в організацію і розвиток професійно-технічної освіти України та вдосконалення нормативно-правової бази вітчизняної освіти, успіхи у професійній та науковій діяльності, багаторічну плідну державну службу в органах виконавчої влади, сумлінну працю в Апараті Верховної Ради України, прийняв рішення рекомендувати керівництву Верховної Ради України нагородити Головінова В.П. Почесною грамотою Верховної Ради України.

 

          Протокол № 7  від  4 березня 2015 року.

 

         

          Голова Комітету                                                           Л.Гриневич

 

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку