ПОШУК
Розширений пошук
Пошук здійснюється у публікаціях веб-сайту





Головна » Новини /Publications

14-15 червня 2017 року Комітет Верховної Ради України з питань науки і освіти провів виїзне засідання в Івано-Франківській області з порядком денним: "Гірська загальноосвітня школа: стан, проблеми, перспективи розвитку"
версія для друку
19 червня 2017
14-15 червня 2017 року Комітет Верховної Ради України з питань науки і освіти провів виїзне засідання в Івано-Франківській області з порядком денним: "Гірська загальноосвітня школа: стан, проблеми, перспективи розвитку"

 

14-15 червня 2017 року Комітет Верховної Ради України з питань науки і освіти провів виїзне засідання в Івано-Франківській області з порядком денним: «Гірська загальноосвітня школа: стан, проблеми, перспективи розвитку»

 

У рамках виїзного засідання учасники заходу відвідали Великороженську загальноосвітню школу І-ІІ ступенів Косівського району Івано-Франківської області, розташовану в гірській місцевості; взяли участь у засіданні круглого столу на базі Яворівського загальноосвітнього навчального закладу за участю керівників  місцевих органів  управління освітою Верховинського, Коломийського, Косівського, Надвірнянського районів та міста Яремче Івано-Франківської області, директорів загальноосвітніх навчальних закладів, освітянської громадськості, а також провели зустріч з педагогічними працівниками, які представляють дошкільну, позашкільну, післядипломну, професійна-технічну та вищу освіту, де детально були обговорені питання майбутнього базового Закону України «Про освіту».

 

       

 

15 червня відбулося виїзне засідання Комітету Верховної Ради України з питань освіти і науки за участі Першого заступника Голови Комітету Співаковського О.В., народних депутатів України Солов’я Ю.І., Матвієнка А.С., Довбенка М.В., Голови Івано-Франківської обласної державної адміністрації Гончарука О.Р., Заступника голови Івано-Франківської обласної державної адміністрації Гладія В.І., директора Департаменту загальної середньої та дошкільної освіти Міністерства освіти і науки України Кононенка Ю.Г., представників Національної академії педагогічних наук, керівників органів управління освітою Івано-Франківської, Закарпатської, Львівської та Чернівецької обласних державних адміністрацій.

Відкриваючи засідання, Перший заступник Голови Комітету Співаковський О.В. наголосив, що «1 липня 2014 року парламентом ухвалено нову редакцію Закону України «Про вищу освіту», 26 листопада ухвалено Закон України «Про наукову та науково-технічну діяльність». Готується до розгляду у другому читанні проект базового Закону України «Про освіту», який вже включено до порядку денного поточної сесії. На черзі підготовка так званих законів прямої дії – закони «Про дошкільну освіту», «Про позашкільну освіту», «Про загальну середню освіту», «Про професійно-технічну освіту». На нашу думку, з усіх намічених завдань найскладнішим для реалізації є питання реформи системи загальної середньої освіти, зокрема запровадження нової структури повної загальної середньої освіти.

У цих умовах тематика нашого засідання є вкрай актуальною. Ми ставимо за мету: в умовах, коли в державі здійснюється процес реформування освітньої галузі вкрай необхідно привернути увагу вищого законодавчого органу, органів державної виконавчої влади та місцевого самоврядування усіх рівнів, науковців, педагогів-практиків, громадськості до проблем розвитку освіти в гірській місцевості, максимального збереження мережі загальноосвітніх навчальних закладів, їх наповнення навчальним обладнанням, забезпечення рівного доступу до якісної освіти, збереження унікального досвіду народних помислів, притаманних лише цій місцевості та ряду інших проблем, що виникають у процесі децентралізації влади тощо.

Проживання в умовах рідкорозселеності, значної віддаленості окремих ділянок та осель від школи, специфічні особливості господарювання, ландшафтно-природні особливості гір та ризики, що викликаються такими катаклізмами, як повені, снігові замети, вітровії, бездоріжжя тощо, формують не лише особливий характер і світосприймання горян, але й неминуче відбиваються на роботі гірської школи.

Робота в невеликому, часто замкнутому колективі, відірваність від щоденного спілкування з багатьма колегами-освітянами, недостатня професійна, соціально-економічна і політична поінформованість, часто боротьба за виживання – все це та інше призводить до швидкого «старіння» учителя, поступового зниження його професійної і соціальної активності.

Значна частина гірських регіонів Українських Карпат є депресивними в розумінні зайнятості населення, монофункціональності господарювання, характеризуються складними демографічними процесами. Якість гірського населення різко знижується. Гори неминуче впливають на життєдіяльність, психіку, світогляд школярів. У ХХІ столітті необхідно підвищити інформативність, доступність до джерел науки, техніки, культури, благ цивілізації для кожної дитини гір. За умов сучасних систем інформації це стає реальністю».

В обговоренні доповіді директора Департаменту освіти і науки Івано-Франківської обласної державної адміністрації Кімаковича В.Є. взяли участь народні депутати України, представники органів державної влади, науковці, керівники навчальних закладів, педагоги-практики, тощо.

За результатами виїзного засідання (після узагальнення пропозицій та зауважень, які були висловлені під час зустрічей з педагогічними працівниками та під час засідання) буде ухвалено відповідне рішення Комітету.

Рішення буде розміщено на веб-сайті Комітету.

 

       

 

 

       





Розробник: ЗАТ "Cофтлайн" (Україна)